20 februari-27 februari laatste week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Helmich en Ankie Brinke - WaarBenJij.nu 20 februari-27 februari laatste week - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Helmich en Ankie Brinke - WaarBenJij.nu

20 februari-27 februari laatste week

Blijf op de hoogte en volg Helmich en Ankie

26 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

20 februari
We zijn uiteindelijk niet naar Sidemen gegaan maar naar Ubud.
Omdat het internet niet werkte was het niet mogelijk om wat van te voren te bespreken, dus zijn we er op de bonnefooi naar toegegaan.
Ubud ligt in het zuidelijk binnenland en is bekend geworden om zijn
Enorm veel houtsnijwerk, schilderijen, kunst voorwerpen worden hier gemaakt.
Ook wonen er veel verschillende expats, die hier hun galerie hebben.
Ubud is een plaats in het centrum van het eiland Bali en wordt beschouwd als cultureel centrum van het eiland. Ubud heeft een bevolking van ongeveer 8000 mensen. De naam is afgeleid van het Balinese woord ubad, dat medicijn betekent.
Ubud staat bekend om de traditionele hindoe-cultuur.
Verder is er de monkey forrest en natuurlijk, en,daar gaan we een beetje voor, de prachtige sawa's en terrassen in de heuvels.
We hadden een kamer tussen de sawa's,
Het monkey forrest viel ons wat tegen, veel toeristen tussen de aapjes, erg overvoerd etc. We waren er gauw weer uit....
De volgende dag zijn we doorgereisd naar Sanur, aan zuidkust, waar we 2 dagen gebleven zijn.
Via internet vonden we een klein kerkje in Kuta! Bijzonder, want ze zijn er nauwelijks.
Hier zijn we zondag met de taxi naar toe geweest en hebben een international dienst meegemaakt.
Het is een van de weinige kerken in Bali, waar bijna iedereen Hindu is.
Het hindoeïsme op Bali (Agama Hindu Dharma of Agama Hindu Bali) is de tweede grote godsdienst in Indonesië. Op Bali wordt deze godsdienst door meer dan 90% van de bevolking beleden. Deze godsdienst is niet te vergelijken met het hindoeïsme in India of met de oude hindoe-Javaanse godsdienst. Toch vormen deze twee elementen, samen met het boeddhisme de basis van het complexe hindoeïsme op Bali.
De overige dagen hebben we nog een aantal plaatsen bezocht in het zuiden van Bali: Tanah Lot, een grote Hindu tempel die in zee ligt, vlak aan het strand.
Verder nog Jimbaran, een vissersdorp,hier hebben we s'avonds op het strand verse vis uitgezocht en heerlijk gegeten bij ondergaande zon.
Vandaag in Kuta,om nog wat cadeautjes te kopen voor de kleinkids en morgenavond vliegen we om 18.00 uur weer richting Belanda.
De weken zijn omgevlogen en we hebben het superleuk gehad.

Aan alles komt een eind, ook aan dit blog, tot ziens in Nederland.

Sampan bertemu lagi,

Ankie en Helmich

• 27 Februari 2014 - 14:24

Deborah:

Ha Helmich en Ankie,

``k Heb genoten van jullie reisverslagen...!
    Goede reis terug naar huis :
    en gefeliciteerd met je verjaardag , Helmich !
    Die heb je vast nog nooit eerder in een vliegtuig gevierd!

Tot ziens !

groetjes, Gerrit en Deborah