10-13 februari Lovina,Noordkust Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Helmich en Ankie Brinke - WaarBenJij.nu 10-13 februari Lovina,Noordkust Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Helmich en Ankie Brinke - WaarBenJij.nu

10-13 februari Lovina,Noordkust Bali

Blijf op de hoogte en volg Helmich en Ankie

12 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

12 februari :
Vanochtend weer vroeg op; de driver haalt ons om 6 uur op, om ons het vliegveld van Jogja te brengen.
We hebben een paar heel relaxte dagen gehad in het huisje bij de kampong, alleen die moskee, die om 4 uur begint te bidden via de luidspreker, is het enigste minpuntje..
Vandaag om 10.00 u zijn we in Bali aangekomen na een korte vlucht van plm 1 uur.
We landen op vliegveld, Ngurah Rai,dat vlak bij Denpasar ligt.
We hadden een driver via internet geregeld en hij haalde ons keurig op van het vliegveld.
Na een forse rit van ruim 3 uur, van Zuid naar Noord Bali, dwars door de bergen komen we aan in Lovina, een kleine kustplaats die bekend staat om zijn black sand beach en dolfijnen en daar komen we eigenlijk voor...!
Morgen zijn we van plan om ze te gaan spotten....!
We blijken de enigste gasten te zijn in het hotel, het zwembad is alleen van ons.
Aan het end van de dag zijn we op zoek gegaan naar een visser die ons morgen naar de dolfijnen kan brengen.

Lopend langs de huisjes aan het strand komen we in gesprek met een heel aardige familie. Bapak wil ons natuurlijk graag morgen van dienst zijn en we spreken af om de volgende dag om 6 uur te vertrekken.
De dolfijnen zijn nl alleen 's morgens vroeg te zien en vertrekken vaak weer tegen de ochtend verder de zee in.
s'Avonds hebben we heerlijk verse vis gegeten in een restaurantje aan het strand.
De volgende morgen weer vroeg op, om op tijd bij de Balinese visser te zijn.
We vertrekken terwijl het nog half donker is en we varen met de prauw met zijliggers de zee op. Gelijk krijg ik flashback van Papua, (1989-1994) waar we ook een prauw als vervoersmiddel hadden om om langs de kust te varen om de dorpen te bezoeken; geweldig om weer over de golven "te rijden".
We voeren zo'n 8 kilometer de Java zee op en uiteindelijk zagen we de eerste dolfijnen zwemmen. Het bleek heel lastig om ze goed op de foto te krijgen, zeker met zo'n automatisch digitaal camera-tje.
Na 20 min was het voorbij en verdween de dolfijnen richting open zee.
Om 8 uur waren we terug op het strand, het was een mooie belevenis, zo s'morgens vroeg, cadeautje dus!
Na ons breakfast hebben we een scootertje gehuurd en zijn we de heuvels in gereden, op zoek naar de Hot Springs. Dit zijn warmwater bronnen die hier vlak in de buurt zijn.
Het is weer even wennen op de scooter, rijden aan de linkerkant van de weg, terwijl iedereen je voorbij raast. We zijn een heel eind de bergen in gereden, ook weer een aparte ervaring al die haarspeldbochten nemen op een scooter...!
We hadden boven een prachtig uitzicht over als het groen:bamboe, bananenbomen en zo,'n beetje alle planten die wij in Nederland in de kamer hebben staan.
En verder mooi zicht over de kampongs en de zee.
We wilden ook nog naar de waterval,in de buurt, maar konden deze niet vinden.
Toen weer naar beneden....., de remmen bleken gelukkig goed te werken en s ' middag waren we weer bij ons huisje aan het strand.
Tegen sore tijd nog even een lekker koud biertje gedronken aan het strand, in Sea breese, ons favoriete restaurantje.
Morgen willen we verder reizen langs de oostkust, richting Amed.
All for now,

Ankie en Helmich

Ps; de foto's staan per abuis bij het vorige reisverslag Yogjakarta.

• 13 Februari 2014 - 14:08

Deborah:

Ha broer en schone zus,

Wat leuk om even wat te zien en lezen van jullie vakantie ervaringen...
    Echt een andere wereld ...! Gaaf hoor !
    Dolfijnen spotten, samen in de bercak , jullie nieuwe (wikkelrokjes) image :)....
    Geniet er van, en van elkaar !

Tot ziens !

liefs, Deborah

• 15 Februari 2014 - 17:55

Pa En Ma Ten Brinke.:

Lieve kinderen,

Wij genieten van jullie reisverslagen, maar probeer ook een beetje rust te krijgen,
    staks moeten jullie er samen weer hard tegen aan!

We gunnen jullie de vacantie van harte, maar zullen toch ook blij zijn als jullie weer
    terug zijn.

Onze dominee en zijn vrouw zijn ook een paar weekjes met vacantie op Bali
    Als je ze ziet, doe hen dan de groeten van ons.
    Ze zijn 10 jaar jonger dan jullie, hij een beetje kaal met bril, en zij kon wel een jongere
    zus van Wilma zijn! Gewone fijne nuchtere Hollanders!

heel hartelijke groeten,
    Pa en Ma.

• 17 Februari 2014 - 11:30

Petra Prins:

Wow, Ankie en Helmich, gaaf om jullie belevenissen te lezen.
    Geweldig!! En geniet er heel veel van.

Groetjes Petra

• 17 Februari 2014 - 18:38

Janny En Wim:

Ha Helmich en Ankie

Geweldig om dat allemaal mee te mogen maken!. Wat een fantastisch land en wat een mooie avonturen. We hopen datjullie de laatste weken/dagen nog lekker zult genieten van al dat moois. Nog een hele fijne reis.

groetjes Janny en Wim

• 19 Februari 2014 - 14:08

Ruth Mariet En Berry:

Samen met B jullie foto's gekeken.Hij keek heel blij. Vraagt wanneer je er weer bent."over 3 weken", echt waar zolang?

groeten, we missen je.

Ruth en Mariet